Ioana Hincu

Sexul îngerilor

In Solutii on Noiembrie 9, 2011 at 7:20 pm

 Trageți aer în piept, așezați-vă și citiți pe îndelete. (Eu așa am făcut.) E foarte scurt și merită. Cu o precizare prealabilă: în limba spaniolă „€œangel” înseamnă înger; Angel și Angela de acolo vin; un joc intraductibil de cuvinte pe care însă n-aș fi vrut să îl ratați.

SEXUL ÎNGERILOR de MARIO BENEDETTI
 
Una dintre cele mai lamentabile carențe de care au suferit bărbații și femeile din toate epocile e legată de sexul îngerilor. Informația, niciodată confirmată, că îngerii nu fac dragoste, poate înseamnă că nu o fac în aceeași manieră cu muritorii.
 
Altă versiune, nici ea confirmată, dar mai verosimilă, sugerează că, deși îngerii nu fac dragoste cu trupurile lor ( pentru simplul fapt că acestea le lipsesc), o fac în schimb cu cuvinte, și anume, cu cele potrivite.
 
Astfel, de fiecare dată când Angel și Angela se întâlnesc la răscrucea a două transparențe, încep prin a se privi, a se seduce și a se ademeni prin intermediul schimbului de priviri care, desigur, sunt angelice.
 
Și dacă Angel, ca să aprindă focul, spune: „Sămânța”, Angela, ca să îl întețească, zice:  „Brazdă”. El spune: „Avalanșă ”  și ea, tandru: „€œAbis”. Cuvintele se încrucișează, vertiginoase, ca meteoriții sau mângâietoare ca fulgii.

Angel spune: „€œLemn”. Și Angela:” Peșteră ”.

Fâlfâie pe acolo din aripi un Înger Păzitor, misogin și tăcut, și un Înger al Morții, văduv și tenebros. Dar perechea erotică nu se întrerupe, continuă să-și silabisească dragostea.

El spune: „€œIzvor”. Ea spune: „€œBazin”.

Silabele se impregnează de rouă și, pe ici pe colo, circulă aerul și așteptarea lui.

Angel spune: „€œSabie”. Și Angela spune, radiantă: „€œ Rană ”. El spune: €” Zdrăngănit ”. Ea spune: „€œ Alarmă ”.

Și în momentul exact al orgasmului ultrateluric, norii cirus și cumulus, stratus și nimbus, se înfioară, tremură, explodează și dragostea îngerilor plouă copios peste lume.

Eu nu știu ce consuma răposatul Benedetti când scria(  alcool, mescalină, marijuana, iubire – și iubirea poate fi un drog și poate da dependența) , dar trebuie să recunosc că e de necontrazis 🙂 Pe mine uneori mă lasă  atârnată așa… Dacă m-ar fi rugat cineva în genunchi să descriu atracția sexuală perfectă, pamânteana sau îngerească, n-aș fi știut cum. Dar așa aș fi vrut să-mi iasă. Apropiere naturală, silabisită, până la uniune desăvârșită.

Mario Benedetti iubea oamenii. Iubea și vorbele, și le știa exact greutatea. Tactica și strategia lor, nu doar pe a iubirii. Așa că le-a alocat-o corect. Iar in scrierea asta scurtă, cine știe, poate că a vrut să le respectăm mai mult. Căci dragostea nu-i toată gesturi și tăceri; stă și-n cuvintele potrivite. Poate așa, citindu-l pe Benedetti,  învățăm s-o silabisim corect. Citind despre sexul ingerilor …

Vedeți? Așa lucrează îngerii câteodată: îi întind cuiva, unui înger de-al meu, personal,  un poem simplu și frumos pe un semn de carte ( Tactica și strategia iubirii, postarea anterioară ) ,  îi dau un ghiont să mi-l dea, mie să-l traduc și să-l împărtășesc la lume, apoi lumii să-mi returneze, în semn de mulțumire, o carte  de-a lui Benedetti ( alt înger)  și un link de ascultat povești pentru oameni mari în spaniolă (înca un înger) , să cercetez mai departe si …hop! să mă-mpiedic de sexul îngeresc.  Nu trebuie decât puțină curiozitate. Dacă ceri, până la urmă primești.

Acum mă credeți când vă spun că lumea funcționează mai subtil decât pare, pe bază de îngeri diverși? Ar trebui să fim mai atenți…

Dacă nici de data asta nu v-am convins, înseamnă că-mi lipsește ceva. Nu mă pricep. În fine. Nu-mi rămâne decât să mai încerc altfel și altădată …

Lasă un răspuns

