Ioana Hincu

Sunetul linistii

In spaime on Decembrie 17, 2011 at 4:47 am

Nivelul de zgomot ( poluarea sonora), in orasul meu cel putin, este, in general, peste limita maxima admisa de lege. Sau de urechea noastra – ca sa ramana sanatoasa.

Nivelul de zgomot ( fara rost) al discutiilor particulare sau publice e la fel de coplesitor si de daunator sanatatii noastre fizice si mentale.

Si totusi, mie mi se pare ca e o liniste desavarsita , care miroase a vid, in tot ce ar trebui sa aibe cat de cat un sunet .

Frunzele nu mai fosnesc, saruturile si atingerile delicate nu mai clipocesc, pasarile nu se mai aud, inimile nu mai canta si mintile lancezesc comod intr-o liniste fara nici o semnificatie majora.

Si mi se pare ca de atata zgomot fara rost si liniste fara semnificatii, surzesc cu totul. Nu mai ramane decat sa orbesc . In inima mea, desigur, nu la propriu.

E si asta un fel de inceput de moarte. Pe dinauntru.

Mi-e teama prin urmare ca daca lucrurile tot asa vor merge am sa incep sa mor si eu. In minte si in suflet.

E un inceput personal si imaginabil pe care nu mi-l doresc.

Am nevoie de altfel de liniste. Una cu sunet si continut.

Cam atat.

Ba nu. Ar mai fi ceva: cand ma gandesc ca Simon & Garfunkel au avut viziunea asta acum 46 de ani, intr-o cu totul alta tara, lume si pe alt continent,  cand eu nu ma nascusem si nici macar in stadiu de proiect nu existam…parca spaima e si mai mare. Please, follow their words a bit…

Si spuneti-mi ca nu-i adevarat ce vad si simt….

  1. Estamos en la era del silencio, en la que cada individuo sigue su camino sin darse cuenta de que necesita a otros a su alrededor para ir forjando ese trayecto, el de la vida en general, con sus cosas buenas y malas.

    Cuando ese silencio alcanza un corazón y siente que empieza a morir, es el momento de actuar. No es sano quedarse entre dos tierras.

    • Y sin embargo, si fuera a creer solo a Simon & Garfunkel, el mundo esta entre dos tierras a partir de 1965. Yo veo que sigue estando. Y palabras como las de S&G, tuyas o mias se quedan sin eco. Por mas insano que fuera….Eso es el problema.

Lasă un răspuns

