Ioana Hincu

Important de stiut ca sa va feriti. Obiceiuri crestinesti la romani.

In intre ras si plans on Ianuarie 3, 2012 at 4:11 pm
Dragilor,
Eu demult nu mai am taine cu privire la fariseismul, inutilitatea si decaderea bisericii ortodoxe romane ( pe limba ei) din cam toate drepturile ei spirituale. Si ale multor alte institutii religioase din prezent. Pentru orice om inteligent, educat, bun la suflet si dornic de implinire si transcendenta mentala si sufleteasca, aici nu mai exista nici iluzii si nici vreun secret.  Dumnezeu e mare,  e bun, e peste tot, iar contactul si calea spre el nu mai trec ( decat rarisim si prin exceptie) pe la biserica. Nu pe la asta. Si sigur nu pe la cea de Bucuresti sau de oras. Trebuie inventata alta. Sau reformulata cea existenta. Cu mai multa decenta si cu infinit mai mult bun simt.
Si totusi, mai exista unele revelatii. Una dintre ele tocmai ma bantuie. Si, intre ras si plans,  v-o impartasesc acum.
Sa vedeti:
Eu nu stiu cum v-ati inceput voi ziua ( probabil ca unii nefericiti au inaugurat-o la munca, de dimineata), dar la mine s-a intamplat cam asa:
Trezit dis de dimineata , ceea ce nu-mi prieste si ma tulbura efectiv in  zilele mele ( putine)  de vacanta,  huzur, odihna si libertate pe care le mai am. Asa ca dupa o vizionare vesela ( 3 episoade din” The third rock from the sun” inregistrate zilele trecute), o lectura serena si scurta, si o gustare frugala de pranz, neavand nici un program social pana dupa 6 pm ( cum spuneam, unii nefericiti muncesc; sau fac act de prezenta, in fine), m-am gandit sa mai trag un somnic postprandial. Care a venit natural si fara probleme.
Si numa’ ce ma cufundasem eu de vreo ora intr-un binecuvantat somn, ca aud dintr-o data niste zbierete dizarmonice la mine in casa! care pareau sa emane din doua gatlejuri de barbat.
Ma trezesc in spasme. Rareori am auzit niste behaieli mai terifiante. Plus, nu-mi aduceam aminte sa fi lasat ( la ora somnului) nici macar unul, dara-mi-te doi barbati in propria casa. Primul gand a fost unul firesc: Hotii! M-au calcat talharii si-mi canta haiduceste  inainte sa ma omoare. Sariti! (Vedeti ce reflexe nefericite creeaza balada Miorita la oamenii cumsecade?)
Dar inca paralizata ( ma prinsesera probabil in miezul celui mai adanc somn din ciclul meu circadian) nu pot sa misc. Disting doar atat din incoerentele zbierete dizarmonice: ceva cu un porumbel ( jur) care nu stiu ce facea. Si lalaielile continua sa bantuie oarecum rapid si deconcertant prin casa.  Prin casa mea  !!- sa fim bine intelesi.
Si nu doar continua, ci se si apropie amenintator de usa camerei mele. Gata. Sunt pregatita sa pun mana pe facalet si sa sar din pat.
Ma dezmeticesc insa pe loc ( nu-mi pierd usor cumpatul si sunt iute in situatii limita): e vorba despre altfel de talhari decat prezumasem initial, in aburii somnului. Sunt popii zonali care bat campii muzical ( sau , ma rog,… asa le place lor sa creada)  si strang bani cu galetusa de  Boboteaza!!! Dar cum au intrat la mine in casa in timp ce dormeam? Oi fi lasat poarta si usile descuiate? Cine le-a dat drumul? Pe cine sa ucid mai intai?
In fine, timpu-i prea scurt ca sa elucidez tot misterul. Impotant e sa actionez de urgenta si sa fac fata situatiei eficient. Zis si facut.
Ei…pai care ma cunoasteti va dati singurei seama cam ce a urmat. Care nu ma cunoasteti prea bine, e important sa stiti ca,  in general, sunt o fiinta de mare blandete, gingasie si bunatate sufleteasca;  sunt totusi unele lucruri pe lumea asta care ma transforma instantaneu intr-o fiara turbata, necontrolata si scoasa din minti. Unul dintre ele e cand ma trezeste cineva brusc si violent din somn ( caz in care ma sperii, ma doare capul o vreme si fac tahicardie de voie). Al doilea sunt popii, bancile si fiscul ( pentru mine sunt la fel de daunatori). Restul  nu mai conteaza.
Asa ca din combinatia de talhari in sutana plus trezit brusc din somnul postprandial, a iesit din mine balaurul ( taman ca din taurasul Ferdinand).
Si tocmai cand erau nemernicii cu mana pe clanta, am erupt eu dinauntru cu fazta mea cea mai fioroasa, si mi-am drenat toata punguta cu venin pe uratii aia doi, mai ceva ca o cobra statuta. Le-am zis sa le fie rusine ca dau buzna peste lume ca sa umple galetusa cu bani ( ceea ce ma indoiesc ca-i va opri din periplul lor prin cartier). Le-am adus aminte ca e doar 3 ianuarie si ca ajunul Bobotezei e in alta zi ( enervata, dar lucida si coerenta, deh…). Le-am zis ca daca nu dispar pe loc si ii mai prind pe la poarta sau pe la usa mea vreodata le dau cu galetusa cu bani in cap si nici macar n-o sa-mi para rau ca-i las damblagii si fara organul gandirii ( care oricum le cam lipseste) pe viata. Si inca vreo cateva chestii  pe care mi-e putin rusine sa le reproduc (sunt foarte inventiva cand ma enervez), dar care, Slava Domnului, i-au speriat rau .  S-au albit la fata, au tacut ( asta da binecuvantare), au ingaimat scurt un ” va rog sa ne iertati”, eu le-am urat ( natural) sa-i ierte Dumnezeu, ca teoretic pentru el lucreaza, si au sters-o . Evident, fara nici un ban.
Si bineinteles, in timp ce-i manam afara din casa, le-am recomandat sa uite adresa asta, ca daca am vreodata treaba cu ei, ii caut la sediu. Eu. Dupa principiul, don’t call me, I’ll call you. Si sa se teama! Pai da, sa se teama ! Ca mania divina e parfum de primavara pe langa ce-mi trece mie prin cap cand ma trezesc brusc din somnul cel pasnic doua sutane behaitoare si zgomotoase, care pe deasupra se asteapta si sa le dau bani. Iar eu, avand o profesie liberala fara program fix, n-o sa stie niciodata cand sunt sau nu sunt  acasa  si-i pandesc cu facaletul pregatit langa pat.
Sper sa aibe atata tinere si retinere de minte incat sa se teama. Dupa fetze, pareau proaspat angajati. Aia dinainte au invatat lectia si nu m-au mai deranjat de multi ani.
N-are rost sa va spun cine le-a dat drumul in curte si-n casa si cat de amarnic se caieste persoana ( de mare naivitate) in prezent. Prea multa informatie strica. Ce trebuie sa retineti insa e cam asa:
Care mai aveti zile libere si stati p’acasa, blocati portile, usile, deconectati soneria, interfonul si, daca aveti gard electrificat (neletal sper; care doar pisca), nu va zgarciti la curent, ca astia  nu se dau in laturi de la absolut nimic. Si mare grija cand deschideti fereastra ca sa aerisiti( in caz ca stati la parter sau la curte) , ca mi-i imaginez pe veneticii lacomi penetrand la interior prin orice brese si mijloace. Doar sunt in misiune: e clar ca au ramas fara numerar dupa Craciun, acu’ isi refac finantele, si au plecat cu galetusa la colindat. Ba chiar imi spune o prietena ca pe usa cabinetului ei a gasit un biletel in care popa zonal ii anunta ca anul asta vine cu boboteaza inca de pe data de 2 Ianuarie. Organizat parintele in materie de finante! Harnic si diligent. Si din cate observ eu, reprezentantii bisericii ortodoxe romane sunt mai rau ca ANAF – ul: cei mai multi vin fara somatie si navalesc peste tine si-n pat.
Ptiu drace! Acum, intre Advil ( ca inca ma mai doare capul de la trezirea brusca) si-un ceai de tei ( ca sa ma calmez), ma gandesc totusi ca daca nu ma trezeau din somn si eram mai calma, cu mai multa luciditate as fi putut sa-i fac din vorbe si sa le iau toti banii colectati.  Ca si pentru mine tot inceput de an si criza de numerar e. Neeee! N-aveam cum. Sa fim seriosi. Astia tin de bani mai ceva ca de sfintele moaste.
Feriti-va deci zilele astea, cu mare vigilenta, de epigonii invazivi ai bisericii ortodoxe romane. Ca-s chiar mai rai si mai perseverenti decat reprezentantii fiscului. Si, nu stiu de ce ( nici pana in ziua de azi),  dar umbla-n negru exact ca Necuratu’ si canta mai fals si mai urat decat el.
Asta asa, ca sa stiti si sa fiti preveniti. Ca oricum voi tot ce vreti faceti.
Acu’ ma duc sa ma reculeg putin.
Nu. Nu la biserica, desigur, ci in linistea si pacea patutului meu.
Si-am sa-mi scuip si de 3 ori in san, asa… preventiv, ca dupa pisica neagra :).
Dupa care? Mai vedem, mai vorbim.
Lasă un răspuns

