Ioana Hincu

Astre, vraji si chestii serioase

In intre ras si plans on Februarie 8, 2012 at 11:17 pm

Nu e cea mai fasta perioada a anului. E scadenta la impozite, boierii de la UE si FMI ( cu salarii de-a dreptul imperiale) ne recomanda parinteste sa strangem cureaua si sa mai flamanzim putin, guvernele fac  sluj in fata lor si le asigura paranghelii pe bani publici  dupa care cu bucurie isi dau demisia, toata omenirea merge cu fundu-n sus, de atata incalzire globala vine glaciatiunea, si, in general, mare lucru nu prea mai avem de sperat si de asteptat.  Momentan.

Categoric nu-i o perioada vesela. Si-atunci pe ce ne bazam ca sa mai radem  si sa mai speram putin? Pe ce ne-a ramas: astre si vraji de sezon. Momentul ( relativ tenebros) mi se pare mai potrivit ca niciodata ca sa destindem atmosfera.

Astrologie

Nu degeaba zic unii ca astrologia e sora nebuna a astronomiei. Stiu ei ce stiu. Numai cand ma gandesc ca in mintea astrologilor o planeta poate sa mearga ba inainte , ba inapoi ( ex: Mercur e retrograd, adica merge de-a-ndaratelea ??!!) mi se stinge uzul ratiunii. Asta da  deranj la cap!

Dar nimic nu ma impiedica, in special in vremuri de restriste, sa ma minunez si sa ma si distrez putin. Ma indoiesc ca exista cineva care sa nu fi citit sau caruia sa nu  i se fi citit in viata lui, macar  cu de-a sila , un horoscop, un zodiac, sau alte asemenea povesti. Cata vreme nu le iei in serios, sunt  o sursa binevenita de imaginatie, optimism, divertisment si umor. Iar zilele astea mi s-a oferit material umoristic din abundenta : previziuni astrale si horoscoape, asa, ca la inceput de an.

De pilda ieri, am fost anuntata de o buna prietena (  care isi bea cafeaua de dimineata si se distreaza urmarind stirile si matinalul de la ProTv) ca voi avea o zi minunata, cu intensa activitate mondena si ca voi intalni o persoana deosebita, de sex opus, posibil iubirea vietii mele. Eu ce sa zic? Eram bolnava moarta si am stat acasa. Pe caz de vreme potrivnica, nici  postasul Vasile n-a mai venit. Iar singura noutate a zilei a fost un antiinflamator/analgezic nou, pe care l-am luat ca sa-mi treaca durerile de cap si de sinusuri. Sincer? Chiar daca ar avea astrele vreo noima sau influenta, eu refuz categoric sa ma iubesc pe termen lung cu un antiinflamator.

Tot ieri, fiind inceputul anului si sezon la tot felul de previziuni astrale, am primit prin posta electronica doua horoscoape exotice: unul babilonian si unul japonez. Dupa cel babilonian eram regina iubirii si  a senzualitatii. Dupa cel japonez – aveam o personalitate imperiala ( m-am nascut Imparateasa, ce mai incolo-incoace)  plina de intelepciune, calm si seninatate, care schimba lumea in acest fel intens si profund spiritual. Acu’, cine sunt eu sa ma opun astrologiei milenare? O profana. Asa ca m-am conformat, am dat cu aspiratorul cat de senzual am putut, am stranutat si tusit toata ziua iubire, si mi-am schimbat pijamalutza mov cu veverite, cu una rosie, de matase, cu aspect cat mai regal. Am omis sa schimb lumea. Ceea ce, data fiind starea mea de spirit – confuza – si de sanatate, a fost, probabil, singurul lucru cu adevarat intelept.

Vraji

Sigur, ca sa fie tacamul mistico-umoristic complet, ce-mi mai lipsea era sa citesc niste stiri sau anunturi publicitare cu vraji si vrajitoare locale. In caz ca n-ati citit niciodata, vi le recomand pe cele din ziarul Libertatea sau din Anuntul telefonic. Au personalitate si sunt de neegalat.

Cunosc niste cetateni ( functionari publici) respectabili si cu simtul umorului, care  isi incep negresit ziua de lucru cu cafeaua, revista presei cotidiene si anunturile  din ziarele de mai sus. Eu, am / n-am treaba, le fac periodic cate o vizita ( ca personal nu mai dau banii pe presa romaneasca din 1992), asa, exact ca la bibioteca, pentru putina lectura de imprumut. Acum nu puteam, fiind sechestrata pe caz de boala in casa. Ghinion. Prin urmare, de la inaltimea personalitatii mele imperiale ( conform horoscopului japonez), intre doua stranuturi si-un Coldrex fierbinte, mi-am adus aminte ( cu duiosie) de-o  poveste cu vrajitoare autohtone de acum cativa ani.  De prin 2006. Era vorba de Stralucirea, fata lu’ Mercedesa si a lui Vasilica- nu – mai – stiu -cum, zis Medalion, care a fost miseleste rapita de doua ori la rand de tanarul Stivens Boboaca, fiul lui Xenofon. Tin minte stirea asta, pentru ca a fost un fel de apogeu mediatic al evenimentelor cu vrajitoare si, prin urmare, de neuitat. Ba chiar imi aduc aminte ca dupa recuperarea  Stralucirii ( 15 anisori), maica-sa, Mercedesa ( vrajitoare experimentata), a declarat la televizor, in direct si la stirile de maxima audienta, ca rapirile i-au prins bine micutei, pentru ca i-au diversificat si intensificat puterile magice si supranaturale. Fireste. Ambele  rapiri executate de tanarul  Boboaca au fost din iubire romantica. Si doar stim cu totii ca iubirea lasa urme si face minuni.

Ce vremuri…Sunt aproape nostalgica. Pana si stirile erau mai amuzante si mai inedite atunci.

Acum aud ca politia si parchetul le cerceteaza pe bietele vrajitoare. Pacat.  Mare pacat. Asa se distrug  – deh, autoritatile sunt retrograde – legaturile traditionale dintre ezoteric si popor.

In fine, ne mai raman horoscoapele si zodiacele. Care, in parametrii de fata, prezinta un mare avantaj: indiferent ca zic de bine sau de rau, ca se nimeresc sau nu, nu te poti supara pe nimeni . Nici pe astre , care oricum isi fac de cap, nici pe cititorii lor, pentru ca doar am stabilit ca sunt putin nebuni.

Si gata cu prostiile si sa trecem la lucruri mai serioase: ma duc sa caut niste vraji si incantatii de sanatate si de canicula pe internet….

Lasă un răspuns

