Ioana Hincu

Fără subtilități despre votul din 9 decembrie

In certitudini on Noiembrie 23, 2012 at 5:37 pm

Vorbesc cu o sumedenie de oameni cumsecade, dezgustați de USL și dezamăgiți de prestația PDL ( ARD adică), și-mi spun că nu mai vor să voteze ( îi înțeleg), că n-au ce ( nu sunt departe de realitate), că s-au săturat de votat răul cel mai mic ( sentiment firesc), că n-are rost să voteze pentru  că USL oricum fură de stinge la alegeri ( quod erat demonstrandum de atâtea ori), plus se știe că PDL-ARD va pierde ( de bun simț). Ce să le mai spui? Păi simplu, uite ce:

Are rost să voteze răul cel mai mic, adică PDL-ARD , chiar dacă nu câștigă, adică să-și calce pe inimă, să-și depășească dezamăgirea, pentru că nu despre asta este vorba acum, ci despre un lucru simplu, simplu de tot ca bună ziua: de data asta procentele contează mai mult ca oricând. Iată cum:

USL NU TREBUIE SĂ CÂȘTIGE MAI MULT DE 50% DIN LOCURILE DIN PARLAMENT PENTRU CĂ:

1. Zice art. 103 din constituție : După alegeri, dacă USL câștigă 50% din locurile din parlament PLUS UNUL SINGUR ( asta înseamnă majoritate absolută), va fi singura îndreptățită conform constituției să propună președintelui candidatul pentru funcția de prim ministru și să formeze guvernul, IAR PREȘEDINTELE NU POATE SĂ REFUZE consultarea cu ei;  nici din motive practice nu prea poate să le refuze propunerea ( deși anumite temeiuri legale ar avea, funcție de candidat și programul lui), pentru că dacă o face și desemnează alt candidat, el va fi trântit la vot ( votul de învestitură a guvernului)   . Celelalte partide parlamentare nu mai au nici un cuvânt de spus. Deci dacă USL vrea Ponta, Ponta va fi în continuare. Dacă vor alt infractor sau un manelist, atunci ăsta va fi șeful guvernului României pentru următorii 4 ani. În schimb, dacă USL n-are majoritate absolută ( repet: jumătate din locurile din  parlament plus unu și atât), e obligat să se târguiască împreună cu alt partid, cu oricare. Și, după cum bine știți, unde-i târguială, e complicație. Iar de data asta COMPLICAȚIA E BUNĂ, PENTRU CĂ ÎI ÎNCURCĂ ȘI LE POATE PUNE FRÂNĂ CELOR DE LA USL. Poate… „Poate” e mai bine decât deloc.

 2.( Motivul nr, 2 e și mai grav; aproape înspăimântător aș zice). Cu majoritate absolută în parlament ( adică jumătate din locuri plus unul singur, repet), USL POATE VOTA , SCHIMBA ȘI ABROGA CE LEGI POFTEȘTE, INCLUSIV PE CELE ORGANICE, DE IMPORTANȚĂ STRATEGICĂ ȘI NAȚIONALĂ, TIMP DE 4 ANI. Opoziția parlamentară ( restul) E DEGEABA, DOAR DĂ DIN GURĂ ȘI DIN BILA DE VOT PENTRU POSTERITATE; VOTUL “CONTRA” AL CELOR 49, 99% DIN PARLAMENTARI N-ARE EFECT.

Iată, spre exemplificare, o scurtă listă de legi organice ( cele foarte importante), pentru a căror modificare, abrogare, adoptare, constituția ( art. 76) cere votul majorității absolute din parlament ( nu doar al majorității parlamentarilor prezenți):

– sistemul electoral , adică legile electorale plus legea referendumului ( art. 73 lit. a din constituție)

 – statutul parlamentarilor, indemnizațiile lor și alte drepturi sau imunități ( art. 73 lit.c); cu alte cuvinte, infractorii din parlament se pot bonifica și „imuniza” liniștiți prin propriul lor vot

 – organizarea Guvernului și Consiliului Suprem de Apărare a Țării ( art. 73 lit.e); vor avea ce componența vor ei; vor funcționa cum vor ei;

 – regimul mobilizării forțelor armate și al stării de război  (art. 73 lit.f)

– starea de asediu și starea de urgență  (art. 73 lit g)

– infracțiuni, pedepse și executarea lor ( dacă vor să-și abroge infracțiuni și pedepse o vor face; dacă vor să introducă altele pentru amărăștenii de rând, vor face la fel) (art. 73 lit.h) plus amnistia și grațierea colectivă ( dacă vor să dea drumul la infractori pe stradă, inclusiv Năstase, Vântu plus hoți și violatori) – art. 73 lit h

– legile de organizare și funcționare a justiției , adică ale Consiliului Superior al Magistraturii, instanțelor judecătorești, Ministerului Public, parchetelor, Curții de Conturi plus legea Curții Constituționale minus ce scrie despre ea în Constituție ( după modelul ordonanțelor de urgență de asta vară; adică după bunul lor plac și pe genunchi) -art. 73 lit. l

– legile proprietății și moștenirii (art. 73 lit.m); adică dacă vor să nationalizeze proprietatea privată de orice fel ( fabrici, uzine, terenuri, case), sau să n-o mai moșteniți, o vor face.

– legile adminsitratiei publice locale și regimul autonomiei locale ( dacă vor mai multe județe, sau regiunea autonomă a zulușilor , vă veți uita la ei neputincioși cum o vor vota) (art. 73 lit.o)

– legislația muncii și legislația sindicatelor ( art. 73 lit. p)

– plus pot suspenda din nou, a treia oară și cu succes președintele. Și vă asigur că o vor face de capul lor de data asta și fără nici o alianță

Astea sunt doar o parte din legile organice pe care le pot ( și probabil că le vor) modifica. La care se poate adăuga oricare altă lege simplă, ordinară: pot desființa orice instituție sau agenție publică dacă nu le convine; pot înființa orice instituție publică vor ei ( în funcție de câți nepoți, amante sau cumetri au de ținut pe salarii de la bugetul de stat, adică din taxele și impozitele pe care tot românul, inclusiv cel care nu votează le plătește); pot schimba codul fiscal, taxele și impozitele, legea sănătății, învățământului, etc FIX CUM VOR EI, FĂRĂ SĂ MAI CONTEZE VOTURILE OPOZIȚIEI, adică a celorlalți parlamentari, oricine ar fi ei.

Vi s-a părut că Băsescu e dictator? SĂ VEDEȚI ACUM, CU 50% PLUS UNU, DICTATURA BUNULUI PLAC AL USL, INSTALATĂ PRIN VOT DEMOCRATIC, ȘI PRIN ABSENTEISMUL LA VOT AL ELECTORATULUI DEZAMĂGIT ȘI DEZGUSTAT DE CONTRACANDIDAȚI.

E prea subtil ce-am scris mai sus? Aveți încredere în bunul simț, limitele, grija pentru interesul public, national, și discernământul unui USL instalat cu putere ( majoritate) absolută  peste țară? Ok. Atunci rămâneți acasă și pedepsiți-i pe proștii ( ca mulți sunt, nu zic nu) de la ARD-PDL, pentru că sunteți dezgustați sau dezamăgiți. Si pedepsiți vom fi cu toții, inclusiv cei intrasigent-absenți. Cam atât.

PS 1:  e foarte posibil să nu fie prea bine nici cu USL sub 50%. Garanții nu există. Dar în cealaltă variantă ( cea de mai sus, cu USL peste jumăatate ) nici speranțe nu mai rămân.

PS2: 🙂  mă așteptam ca după postarea asta să mă facă lumea băsistă, pdl -istă, vândută dictatorului, etc. Dar așteptările mi-au fost întrecute cu mult de inteligența indiscutabilă a cititorului de facebook: mi-a scris cineva că precis l-am votat pe Nicușor Dan la locale ( ?!) și i-am predat orașul lui Oprescu, după care mi-a spus ( fără argumente) că răul cel mai mare rămâne Băsescu și, citez,  șleahta lui. Bun omu’. Mai ales coerent :))) Fapt: eu n-am votat pe nimeni la locale 2012. Ba chiar mi-am permis luxul de a nu vota nici la parlamentarele din 2008  ( eram la Londra pentru concertul Simple Minds-Wembley Arena, ehei… frumos, frumos…). Eram sătulă de toți, încă de atunci, cu argumente, nu cu sentimente ( eu visez la partide de dreapta în România, și deloc, da’ deloc n-am noroc, că nu există încă nici unul, indiferent de ce se pretind ele la nivel declarativ). Așa că ATUNCI mi-am permis să nu votez. ACUM , strict din motivele de mai sus, e un lux pe care nu mi-l permit.  Repet: voi faceți ce vreți. Important insă, cred eu, e să stiți BINE de ce.

  1. Nu sunt basist nici uselist, dar ceea ce am vazut in ultimele luni, mai precis de la instalarea la putere a usele. m-a ingrozit. Voi merge la vot cum am mers la prezidentialul in care candidau Iliescu si Vadim.Am votat ce am crezut ca este mai putin rau. Asa voi face si acum. Asta este nenorocul nostru. N-avem o alternativa mai buna si suntem nevoiti sa votam, daca mai votam, cu raul cel mai mic

    • da…8 decembrie 2000 ( era ziua mea, de asta tin minte)…greu mi-a fost sa pun stampila ( prima si ultima data in viata) pe Ion Iliescu. Acum, totusi, imi va fi mai usor. Deci, sa fim optimisti, raul cel mai mic, parca-i un pic mai mic ( sa fim seriosi, decat Ion… 🙂

  2. 🙂 sper… Adica sper ca e destul de clar, ca se poate intelege corect.. nu aiurea… basist, pdlist,” progresist”, etc

  3. Excelent articolul!

Lasă un răspuns

