Ioana Hincu

Vești bune, liniștitoare, despre patrie și conservatori

In intre ras si plans on Decembrie 10, 2012 at 7:22 pm

Motto: Sculați și bucurați-vă: avem trei Românii la preț de una. Și sunt aceleași. DECI SUNTEM CONSERVATORI.

Prima veste bună e că nu suntem în criză. Nici economică, nici politică, nici instituțională. E bine. Hai, liniștiți-vă. Chiar vă rog. Sigur-sigur nu avem nicio criză. Că altfel (eu, deși femeie, apelez frecvent la logică) nu-mi explic de unde liniștea ălora peste 10.5 milioane de români cu drept de vot, care nu s-au deranjat pe 9 decembrie 2012 până la secția de votare. Că viscol n-a  fost chiar peste tot. Sunt mai mulți decât cele 41,7 procente egal 7,58 milioane (așa a zis BEC despre prezența la vot) care s-au deplasat și au votat per total … cum i-a tăiat capul. Fraierilor! Nu trebuia să va deranjați deloc. Majoritatea populației adulte (adică peste 10,5 milioane) E BINE, ȘTIE MAI BINE, ȘI NU E ÎN CRIZĂ. Nu vă mai agitați. Înseamnă, logic, că nu-s probleme și că  avem viitor luminos.

A doua e că globul meu de cristal funcționează. Am zis și scris că pentru USL nu vor vota mai mulți decât asta vară. Adică 4,4 milioane.Am greșit puțin, la locale au fost vreo 4,5.  În fine, în zilele cu praf pe glob, cât pe ce să cred că vor vota cinci. Har domnului, n-a fost; era praf în ochi.

A treia e de departe cea mai bună. Este AUR CURAT: v-am mințit, n-am glob de cristal. Rezultatul era previzibil ( pentru orice român care-și cunoaște țara și neamul), ba chiar la mintea cocoșului. Desigur, nu a cocoșului chior. Ăștia suntem, în cifre și date istorice. Nu ne-am schimbat deloc. Ura! SUNTEM CONSERVATORI ! Avem ( clasic) aceleași  trei Românii într-una:

– una mare, adormită și responsabilă foc (cele 10,5 milioane, care, cu responsabilitate dorm); noi mai încercam s-o trezim, dar nu-i ușor, căci somnu-i adânc,bun,recuperator.

– una mai mică, însă activă și care nu vrea, cu niciun preț, să se desprindă de trecutul tenebros (alea patru virgulă cinci); aici sper că e clar, degeaba încercăm, ei sunt mult mai hotărâți decât noi toți.

– și una mică, mică de tot (nu-i socotesc aici pe unguri, cărora ar fi o contradicție în termeni să le ceri să fie români; nici pe fanii lu domnu’ Dan, nu prea mulți, dar inevitabili în orice popor).  O Românie de cel mult 2 milioane de membri, care vrea încăpățânat înainte, dar n-are succes. Adică unul din zece români care vrea viitor. Hai că nu-i chiar așa rău. Se putea să nu fie nici măcar unul din zece. Adică zero. Ca, de exemplu, în atâtea și atâtea țări minunate, cum ar fi Coreea de Nord (bine, acum sunt rea, acolo nu există opțiune).

A, cât pe ce să uit: mai avem și „clasa” conducătoare (evit să spun politicieni). Ăștia…cum le zice…guvernanți, parlamentari, demnitari…așa… . Fiind foarte puțini (pe moment 588 plus câteva sute, hai, câteva mii, dacă socotim și primarii de sate) toată vremea îi uit, că nu-mi prea dau seama ce sunt – klingoni, ferengi, nepoții lui Darth Vader, lăutari, poeți, actori… Asta da, e o Românie absolut aparte și complet ruptă de realitatea neamului, adică de noi. Pe asta nu știu la ce vești s-o pun. Dar dacă mă gândesc bine, deși ea ne guvernează – noi suntem doar vasalii ei muritori – eu n-aș pune-o nici pe asta la veștile proaste. Știți de ce? Pentru că este și va rămâne un izvor nesecat de bășcălie și de folclor. În fine, pentru cine mai are umor.

Ce, nu vă plac veștile? Alegria pe toate planurile! Hai, cu veselie înainte, că vine Crăciunul. Și dacă tot n-o s-aveți căldură (al nabii de scumpă), nici ce pune în gură, nici în pom, sau nici pom, facem șezătoare și râdem. Căci umorul rămâne (uneori singurul) etern salvator…

And we obviously can’t get enough…

  1. <blockquote klingoni, ferengi, nepoții lui Darth Vader, lăutari, poeți, actori
    Ha! Ha!
    Mai adaugam: clone, slugi/slugoi, manelisti, parveniti, dive, apucati, mafioti si lista poate continua…
    :))

  2. Virtutile tamaduitoare ale sutului in cur, galetii de apa varsate-n cap sau oglinzii puse in fata sunt miraculoase totusi, nu uita asta. Decat o dreapta bolnava pana-n maduva, cu doar cateva organe incercand sa tina pulsul, mai bine un mort care va lasa urmasi destoinici, cat si inevitabilele lepre. Nu vreau sa ma dau profet, dar banuiam ca asta va fi scorul, pentru ca asa-zisii dreptaci n-au pierdut nici o ocazie sa se faca de bafta, zdravan de tot. Vestea rea e ca nu numai la noi, vestea buna e ca noi suntem total diferiti…Ar mai trebui ejectat marinarul, pentru a se elimina scuzele gen: „noi vrem sa facem, dar nu ne lasa Dictatoru'” Fruntea sus, si incearca sa fii Magarul din „Ferma Animalelor”.

    • 🙂 Multumesc frumos de urari. Eu am 44 de ani si sunt bucuresteanca. Pe primii ( ani) i-am petrecut sub Ceausesc, pe urmatorii sub astialalti. Am fost si la revolutie, si la universitate, si la mineriade. Plus, n-am avut in viata mea salariu ( sunt avocat) si n-am depins de nimeni, cu atat mai putin de stat. Altii depind de mine.
      Bref, eu n-am probleme sa ma descurc pe orice vremuri ( nuamai razboi n-am prins pana acum; daca am noroc, poate nici nu prind in urmatorii 50-100 de ani, hi, hi). Restul neamului are. Asta in caz ca ti s-a parut ca as avea nevoie de incurajari 🙂
      Dar eu, oricum, pt gest iti multumesc. Si pt referirea la Orwell ( eu il serveam de la biblioteca americana, pe sest, in limba originara, inainte de 89, by the way).
      However, daca tu faci parte dintre aceia care au cazut in capcana vremurilor, si traiesc iluzia ca in Romania postdecembrista ar fi existat vreun partid politic de dreapta , altfel decat declarativ, sau crezi in povestile cu sutul in cur sau cu uitatul in oglinda, atunci, ca sa nu intri tu in depresie, iti supun atentiei ( nu stiu ce varsta ai si unde ai trait) urmatoarele date, fapte si idei ( pe care sa le infrunti calm, realist si cu umor, si asupra carora sa meditezi):
      1. In opinia ta cam cati romani crezi ca au iesit pe strada la revolutie in Bucuresti ( eu aici am fost) sau la Timisoara, ca in restul tarii n-a prea fost revolutie ( unii si acum se intreaba daca chiar a fost, ca la ei n-a ajuns vestea) , ci unele firave manifestari si rataciri. Asta a propos de ce anume ar putea trezi majoritatea poporului din somn, cum si in cat timp. Pai ce traim acum nu-i deloc nou si nu se compara cu foamea si frigul ( mult mai concret si crancen al) anilor 80. Si nici atunci nu s-ar fi intamplat, fara putin ajutor ( din partea fortelor de securitate, care au zgandarit si au inchis ochii, spre exemplu, la iesirea muncitorilor de pe platforma industriala Pipera, grupati, in dimineata zilei de 22 decembrie, la care am participat si am vazut-o cu ochii mei).
      2. Romania moderna ( de la 1866 incoace) nu are traditie politica de dreapta. Iata un fragment/argument devastator a lui Petru Culianu http://www.blogary.ro/comentariu/culianu-prietenii-poporului-si-dusmanii-capitalismului/#comment-52410. De citit.

      Ce vreau sa spun: teoria asta cu , dupa infrangerea PDL ( care e cel mult dreapta declarativa si caricaturala, iar PNL e orice numai dreapta nu) repede va renaste dreapta romaneasca asa, ca Pasarea Phoenix, si datorita sutului in cur, e o prostie. Ca si speranta ca dupa Basescu, mai vine prea curand careva sa ne mai dea putina fatza credibila in sensul ca am avea potential si de altceva decat hotii, mafii si prostii politice plus mult populism ( care nici stanga macar nu e).
      Asa ca , nu-ti face iluzii, cifrele sunt exact alea din acest articol, care, desi ironic, in esenta e doar real. Si pastreaza-ti umorul. Iar eventuala informare/educare a populatiei ( aia care vrea sa stie, foarte putina) in scopul schimbarii mentalitatii si unui eventual viraj un pic mai de succes catre dreapta, nu se intampla in timpul vietii mele, nici daca apuc suta de ani. Decat accidental, scurt si subtire. Mentalitatile se schimba in generatii ( minim doua zice sociologia) cu conditia ca schimbarea sa inceapa si sa se metina cu efort consecvent. Pana acum, in mentalitatea neamului si a clasei politice, nu a inceput schimbarea. Cele maxim 2 milioane de electori pe care sociologii ii considera de dreapta, sunt de fapt mai degraba anti-stanga, fara sa aibe prea bine in cap de ce si cum ; jos Iliescu, jos comunismul, asta stie lumea, si, desigur, nu greseste, dar nu e de ajuns. Oamenii care stiu indtr-adevar ce inseamna dreapta ( principii, mecanisme, capitalism) sunt mult, mult mai putini ( poate niste mii, zeci de mii … daca ai sti cati cunosc eu care se declara de dreapta, dar sunt de stanga, hi, hi, te-ai stramba de ras). Iar in politica…nu stiu daca sunt cateva sute. Adica MRU? Neamtu? Care sunt pacifisti/toleranti/politically correct de dreapta-stanga moale, fara sa aibe habar incotro? come on…
      Deci: realism si umor, asta recomand in modul cel mai serios. Si rezistenta incapatanata, cu gandul ca putinul pe care il putem face acum, intru desteptarea neamului, va da roade, candva, intr-un viitor care , poate, va fi al copiilor nostri. Al nostru nu 🙂
      Cheer up! Suntem conservatori :)))))

Lasă un răspuns

