Ioana Hincu

Prin reducere la absurd: sinuciderea națională sau nu?

In Dubii on Februarie 3, 2013 at 8:01 pm

Repet până se înțelege, că repetiția e mama învățăturii:   “Cei mai mulți oameni mai degrabă ar muri decât să gândească; de fapt, asta și fac”. Bertrand Russell

Eu nu știu să abordez realitatea prin ficțiune ( ca să-l parafrazez pe Alexandru Hâncu – Kamikaze). Nu știu s-o abordez decât așa  cum este. Faptic. Gen:

Asta vară, în luna lui cuptor, în plină lovitură de stat semnată de USL-Ponta-Antonescu, auzeam în jurul meu glăscioare fine, serene, optimiste ( de la căldură și soare probabil), care îmi spuneau: las’€™ că-i bine așa; să se vadă cum sunt, că după aia pică.  Pe ce vă bazați? îi întrebam. Adică pe mână cui pică? Dar mai ales când și cum? La alegeri. Pân’ la toamnă, cuplul de aur Ponta-Antonescu  face praf țara, lumea sărăcește extrem, se indignează, se enervează, iese în stradă,  la toamnă votează contra, și gata. Și continuau să fie zen. Deloc agitați. Eu  mă miram. Că în Piața Victoriei, pe seară,  de abia dacă ne strângeam să strigăm Jos Ponta ( la un moment dat și eu am renunțat), câteva sute de persoane. Restul beau bere pe la terase sau plecau în vacanță, că  era cald. Se bazau ei pe ceva… Fie, mi-am zis.

Doar că n-au picat. Nici în iulie, nici în iunie, nici în august, nici în septembrie. Să fi plecat rumânul atâtea luni în vacanță? Nu cred. Și a continuat să fie cald. S-a făcut frig la un moment dat, da’ lumea tot zen. S-a mutat doar cu berea la interior. O schimbare, desigur. Și au venit alegerile din decembrie, iar USL-Ponta-Antonescu tot n-au picat și nici nu s-au schimbat, că n-au de ce. Ba chiar au câștigat zdrobitor, fără precedent din 1990 încoace ( doar FSN a mai avut atunci peste 66% din parlament; niciun partid de atunci încoace, nici măcar 50% n-a mai apucat). Adică nu mai au opoziție, căci au pus mâna pe țară, cu putere absolută ( peste 50% din parlament asta înseamnă) , să facă din ea ce poftesc;  rău, nu bine,  că asta au  învățat ( temeinic), asta știu, asta fac . Lucrul ăsta nu s-a schimbat. Era logic . Logic, dacă abordai realitatea prin realitate, nu prin ficțiune și vise deșarte, de schimbare prin naiba știe ce, vise de doi lei.

Continuăm. În jurul meu e tot liniște și pace. La televizor, se mai indignează unii ( am oameni, chiar în familie, care mă pun la curent). Nuuu, nu e doamna Udrea ( fericita și exemplara câștigatoare a unui loc în parlament, deși nu și-a câștigat colegiul, nici la cuca măcăii, acolo unde s-a dus și a candidat). Nu e nici domnu Blaga, șeful partidului  de dreaptă opoziție, care opoziție oricum n-are altă treabă decât să zică , pentru că ce face ( la procentele minore) n-are efect. Se mai trezesc așa, unii jurnaliști, cum și cât îi taie capul. Subțire. Asta-i cu televizorul. S-a rezolvat.

Deci, per ansamblu și în societate, e liniște. Nu pricep. De aia mă mai trezesc și întreb: pe ce vă bazați? Las’ că n-a fost timp destul să se trezească lumea. Se face frig, vin facturile (imposibile) la căldură, vine foamea, și să vezi atunci … Ce să văd? Frigul a venit de trei luni. Foamea venise din prealabil. Facturile, într-o nemernicie, curg. Banii nu. Justiția și legea ( s-a stabilit oficial,  internațional, MCV  european-comunitar) sunt în și mai mare pericol. Deținutul Năstase dă cu tifla din penitenciar. Voiculescu joacă fața ascunselea cu tribunalul. Ponta joacă absolut ce poftește,  și cu țara și cu lumea largă. Noi nu jucăm nimic, dar tot leapșa suntem. Însă calm. Seren. Zen. Las’ că se-ntâmpla. Ce? Când? Cum? Cu cine? Și de ce, dacă nu s-a întâmplat, deși se putea, până acum, simplu, la alegeri, recent?

Eu tot întreb, pentru că, în prostia mea, n-am răspuns. Și le iau pe toate simplu, pas cu pas, așa cum sunt, prin reducere la absurd. Asta vară au suspendat ( abuziv) un președinte cu televizorul ( a două oară). Nimic. Între timp ne-au făcut  praf țara, ne-au făcut de rușine ca niciodată, au mințit, au furat voturi la referendum, au înviat morți din groapă, și-au bătut joc de Hidroelectrica, de Oltchim, de FMI, de UE, de NATO, de tot Occidentul, de moneda națională, iute ca focu’. Tot nimic. Mai nimeni n-a protestat. În decembrie, împotriva oricărei realități și logici, însă la vot de data asta, au câștigat. Maxim 2 milioane au votat împotrivă. Restul? Nimic; n-au protestat. Dura maxim jumătate de oră să mergi să votezi; peste jumătate din români n-au votat. Pe ce doamne iartă-mă s-au bazat?

Au mai trecut două luni. Tot nimic. Gigi Becali a ajuns membru-n comisia pe justiție, labilul Antonescu tot șef de senat, mincinosul plagiator Ponta tot șef de guvern, fiul Olteniei Zgonea tot șef peste deputați,  parlamentarii actuali sau viitori infractori s-au autoimunizat la pușcărie, au modificat și codul fiscal ( zilele trecute), impozitele și taxele au crescut, dar bugetul sănătății, învățământului, salariile bugetarilor nu.  Și totuși, în jurul meu, cetățeni sereni își văd de treabă, și așteaptă să se întâmple ceva. Ce? Revoluție, tată. Mie mi se pare absurd:  revoluția-i deranj serios și mare. Ai noștri nici pân’ la vot nu s-au deranjat. Pe de altă parte, majoritatea mică , dar hotărâtă ( 4,3 milioane), no matter what, i-a votat. Păi apelând de data asta la logica și vorba  lu’ nenea Iancu ( Caragiale- Conu Leonida față cu reacțiunea)   “ nu se poate să fie revuluțieCâtă vreme sunt ai noștri la putere ( a se citi cei votați) , cine să stea să facă revuluție? Chiar așa.

Da’ ce știu eu… Poate că logica-i alta. E logica revolutiilor subtile ( prea subtile pentru mine), nepregătite, neașteptate, ca atunci când  mergi liniștit pe stradă și hop! odată ai chelit și te-ai deșteptat. Recunosc, chestii dintr-astea eu n-am văzut, n-am pomenit ( nici măcar în ficțiuni literare sau benzi desenate), nu mi s-au întâmplat, și tocmai de aia nu pricep . Iar când nu pricep, mă neliniștesc. Simț enorm și văz monstruos adică ( tot nenea Iancu). Și-i invidiez teribil și păcătos pe toți liniștiții concetățeni, pentru că liniște și serenitate ( de-adevăratelea) vreau și eu. Liniștiți pe care, rămânând eu cu această  curiozitate  mistuitoare,  nu pot totuși să nu-i întreb: bine, ziceți să fiu calmă,  să-mi văd de treabă ( care treabă? Că dacă tot așa o ținem, nu mai avem de ce treabă să ne vedem), ziceți că vine; bine; dar spuneți-mi și mie ce vine, de unde și, în general, pe ce vă bazați? Să știu și eu.

Dacă totuși nu știți, dați-mi voie, în încheiere, să avansez o ipoteză, prin reducere la absurd, la realitate și la logica simplă ( raționamente pe care eu, în general, mă bazez). Liniștea asta nelalocul ei aduce a sinucidere națională, în masă.  Dacă ăsta-i  planul vostru seren, atunci ok. Mă descurc eu cumva să-i supraviețuiesc, pe cont propriu. Însă voi, liniștiții, ar fi cazul să vi-l asumați ( sau nu) conștient.  Vreți? Puteți. Nu vreți? Închei cum am început:“Cei mai mulți oameni mai degrabă ar muri decât să gândească; de fapt, asta și fac”.  Nu de alta, dar ca să nu muriți fără să știți de ce.

Epilog : așa, de actualizare a sinuciderii naționale http://www.revista22.ro/articol.php?id=23045. Adică „Puciul de la CSM”. Vi-l explică scurt și clar, cu tot cu consecințe, pe acest link, Laura Stefan. Si inca unul, care va explica de fapt ce ni se intampla, ce urmeaza ( evident) si pe ce baza, pas cu pas http://www.contributors.ro/editorial/sfidarea-occidentului-foaie-de-parcurs-pentru-ocuparea-pasnica-a-unui-stat/#.UTKRaFqYaqQ.facebook . Cine stie, poate asa, stimulati in mai multe variante, mai incep de se trezesc neuronii natiunii la realitate, si se pregatesc sa se opuna si sa reactioneze … cumva.

Post scriptum:  Ar mai exista, totuși, o explicație. Dar mă îndoiesc, pentru că e prea scumpă. O cântă omu’ ăsta   mai jos. Cocaine….

Lasă un răspuns

