Ioana Hincu

Pe culmile progresului

In intre ras si plans on August 5, 2013 at 9:02 pm

Aha! Progresul (ne) lovește din nou. Progresului științific  degeaba, desigur. Aflu în acest sens via un prieten, via BBC news:

„The first lab-grown burger, made in the Netherlands with stem cells taken from a dead cow, has been cooked and served up. ” Detalii aici: http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-23554340 Primul burger de laborator, realizat în Olanda cu celule stem de la o vacă moartă, a fost gătit si servit.  Binee. Ura! BBC and scientific progress rules!

Acuma, vin și eu ca ardeleanul ( care nu sunt) și întreb: da’ cu vaca ce-ați avut? Un hamburger dintr-o vacă onestă, special destinată de natură (să zic de Creator? Dumnezeu?) îndestulării variate și cumpătate ( egal sănătate; “cumpătat” fiind cuvântul de ordine în toate) a mățișorului  nostru cu proteină animală, ce-avea? Personal, în considerarea sănătății făpturii mele și setărilor  mele naturale, mi se pare nedrept.

Ecologiștii, desigur, grijulii, nu, nu, si nu. Nu e bine pentru mediu, nu e bine pentru animal, zice domn profesor-cercetător cu burgerul de laborator. Ba nici nu producem destule vaci – pe naiba; dacă ați ști câtă carne gata tranșată se aruncă. Sau câtă mâncare în general. Și câtă mâncare se produce pe stoc subvenționat de stat, în lumea civilizată…

Dar compasiunea față  de vacă? Dar mediul –  s-o fi referit la flatulența vacilor? Care e poluantă, nu zic nu. Da, da, da…. asta era.

Oricum, compasiunea față de animal în detrimentul omului rămâne un imperativ ecologist (idiot). Că și vaca-i om, nu așa? Doar zice și la Biblie. Așa mi-a spus mie recent un cetățean cu creierul odihit, ba mi-a plasat și un link cu un jurnalist-biolog de Stanford, foarte trendy ( n-am reținut numele, mă scuzați), mare militant pro-vegetarianism, care la fel zicea și el, tot pe bază de Biblie:  “să nu ucizi” este una din cele 10 porunci; animalele sunt surate și egale cu noi; cum să le ucizi dacă ești un bun creștin? El, biologul-ideolog, era ateu-agnostic-umanist-progresist-ecologist-moral-superior-mie altfel; ăsta era argumentul pentru creștini retrograzi, mâncători de găini, vaci, porci, și alte mortăciuni ( gustoase, yummy).

Tare mi-aș dori în acest sens (egalitatea omului cu animalul) să-l văd pe sentimentalul ideolog înfrățindu-se cu un boa, cu boul, cu melcul, cu oaia, împărțind aceeași cracă, frunză, staul, grajd cu el, purtând o conversație de nivel ( cu mine nu merge; eu egal animal inferior, creștin), într-un mediu aromatizat eventual de o balegă proaspătă, așa, ca de la egal la egal, de la bou la bou gen.

Altfel, ce le-a scăpat lor, oamenilor ăstora, cu desăvârșire ( pe lângă silogism, alte argumente raționale, științifice, pro-umane), ca și militanților pentru ierbivorismul omului (vegetarianism) și prost înțeleasa iubire pentru aproapele nostru, animalul, este că alea, celebrele 10 porunci biblice se refereau la relațiile omului cu omul și cu Dumnezeu, nu la relația omului cu vaci, găini, porci, melci, șamd.

Dar las’ că uite așa progresăm vertiginos. Grijuliu. Rațional.

Și tot așa se duc uneori pe apa sâmbetei și-a științei  banii, timpul, creierul și eforturile omenirii. Pe burgerul de laborator de exemplu. Eu rămân deci la fixația mea barbar-retrogradă: un burger dintr-o vacă onestă  ce-are, zău?

Epilog cu fratele nostru, Ferdinand The Bull

Lasă un răspuns

