Ioana Hincu

Cum prostim boborul cu dicționarul, nu doar cu televizorul

In Solutii on August 13, 2015 at 6:47 pm

Românește

Este cert ca televiziunea (publica sau privata) aduce o contributie nepretuita la imbecilizarea populatiei. La noi in tara parca mai mult decat in restul lumii civilizate.

La noi, de la incrancenatii jos-basisti (nici ei nu mai stiu de ce; probabil din inertie) la nostalgicii ceausisti, de la ProTv si TVR la Antena3, de la sculer-matriterii si fufetele sexy care dau sfaturi despre nutritie, sanatate si astre, la Cristoii, Gâzii si Bichirii care expertologesc pe orice tema, nu putem nega contributia esentiala a televiziunii la dezinformarea, conditionarea mentala si regresul intelectual al populatiei.

Insa fenomenele  astea n-au inceput cu televizorul, ci cu manualul si dictionarul. Au inceput pe vremea dictaturii comuniste. Acum doar continua, pe mana produselor de manual si dictionar ale acestui regim de trista amintire – totusi vesela pentru multi – aflate la a doua, a treia generatie.

A inceput cu ideologizarea stangista si mistificarea educatiei, culturii, limbii, istoriei, cum spuneam, cu manualul scolar si cu dictionarul.

A inceput cu masacrarea (fizica a) elitelor  intelectuale si promovarea mediocrilor fideli regimului. Cu substituirea meritocratiei cu idiocratia de partid si de stat.

Numai asa se poate egaliza – sacrosancta egalitate stangista! – o societate: PRIN NIVELARE, zdrobind varfurile. Prin aducerea populatiei la numitorul comun cel mai de jos – al prostiei, nu al inteligentei, caci, nu-i asa, prostia ramane incurabila si neelevabila, dar inteligenta poate fi eliminata din peisajul relevant, de impact pentru societate, prin persecutie, izolare si marginalizare.

Azi va ofer o mostra relevanta de imbecilizare comunistoida pe scara larga, cu dictionarul.

Micul Dictionar Enciclopedic Editia a II-a, revazuta si adaugita, 1978

Editura stiintifica si enciclopedica Bucuresti

Pe pagina a doua, avem portretul tovarasului Nicolae Ceausescu, alaturi de urmatorul citat din gandologia personala a dictatorului:

“Sa facem totul pentru a fi demni de istoria glorioasa a poporului nostru, sa putem spune intotdeauna ca nu am precupetit nimic pentru a fauri un viitor demn natiunii noastre socialiste. Sa lasam generatiilor viitoare, urmasilor urmasilor nostri, o viata libera, infloritoare, un viitor minunat, comunist”

Si n-au precupetit nimic pentru „minunatul” viitor comunist, nici macar gloantele si TAB-urile (Transportor Amfibiu Blindat) care s-au infipt in decembrie 1989 in propriii cetateni anticomunisti.

Sa vedem cateva definitii esentiale din acest dictionar, din categoria “pentru un viitor minunat”

Capitalism (pg 152) =Formatiune social-economica bazata pe proprietatea privat-capitalista asupra mijloacelor de productie si pe exploatarea, de catre capitalisti, a muncitorilor salariati si in care puterea politica este detinuta de burghezie; istoriceste ultima formatiune social-economica careia ii este caracteristica exploatarea omului de catre om. A aparut in  Europa occidentala in sec.16, inlocuind feudalismul. In capitalism, principalele mijloace de productie si puterea politica sunt concentrate in mana burgheziei in timp ce lucratorul nemijlocit – proletarul – este lipsit de mijloace de productie si de aceea este nevoit sa-si vanda forta de munca, producand plusvaloare. Capitalismul dezvolta fortele de productie, ridica productivitatea muncii in rimturi si proportii superioare oranduirilor care l-au precedat, cu pretul mentinerii unui mare numar de tari in stare de inapoiere economica si sociala. Dezvoltarea fortelor de productie implica insa o socializare a productiei, care intra in contradictie cu sistemul realatiilor privat-capitaliste de proprietate si de repartiei, reclamand, tot mai mult, instaurarea unor relatii de productie si de repartitie bazate pe proprietatea sociala care sa-i corespunda;  capitalismul este inlocuit pe cale revolutionara de oranduirea socialista. Rolul de principala forta motrice in revolutie il are clasa muncitoare condusa de partidele comuniste. Odata cu victoria Marii Revolutii Socialiste din Octombrie ((Rusia 1917, pt cei mai tinerii si nestiutori) capitalismul a intrat in perioada crizei sale generale. Dupa cel de-al doilea razboi mondial, sfera capitalismuului s-a restrans si mai mult, datorita victoriei revolutiei socialiste in mai multe tari, ceea ce a dat nastere sistemului mondial socialist.”

Nu putem inventaria si demola pe scurt (rational si empiric) numarul de gogomanii si neadevaruri din aceasta definitie. Sunt multe si multe de spus. Dar putem oferi, de introducere si clarificare, coordonatele definitorii ale ordinii capitaliste si aparitiei capitalismului care sunt, „istoriceste” vorbind, cu totul altele:

https://ihincu.wordpress.com/2013/11/26/capitalismul-intre-uz-si-abuz-cateva-coordonate/

Pentru cei dornici sa aprofundeze tema, recomandam ca bibliografie minimala (dar exceptionala prin claritate, argument si documentare) urmatoarele:

-Capitolul 4, Institutiile capitalismului (Valeriu Stoica si Dragos Paul Aligica, Reconstructia dreptei, 2009, Humanitas)

-Capitolul 5, Matricea juridica a capitalismului – idem

-Capitolul 6, Civilizatia capitalismului –idem

-Capitolul 1, Capitalismul (Ludwig von Mises, Economia in 7 lectii, Institutul Ludwig von Mises Romania, 2010)

Totodata, ca sa-ntelegeti de unde le veneau astora, comunistilor, ideile stralucite – stralucit gresite – si de unde le vin si azi (desi unii le-au preluat de la epigonii lui Marx, fara sa cunoasca originea), va oferim direct de la sursa (Manifestul Partidului Comunist, K.Marx si F. Engels, 1848, Londra), Decalogul Marxist, cu ceva explicatii pe link: https://ihincu.wordpress.com/2013/08/17/un-deziderat-pentru-un-viitor-ratat-decalogul-marxist-ii/

“După cum am văzut mai sus, primul pas în revoluţia muncitorească este ridicarea proletariatului la rangul de clasă dominantă, este cucerirea democraţiei.

Proletariatul va folosi dominaţia lui politică pentru a smulge burgheziei, pas cu pas, întreg capitalul, pentru a centraliza toate uneltele de producţie în mîinile statului, adică în mîinile proletariatului organizat ca clasă dominantă, şi pentru a mări, cît se poate de repede, masa forţelor de producţie.

La început acest lucru nu se poate face, fireşte, decît printr-o încălcare despotică a dreptului de proprietate şi a relaţiilor de producţie burgheze, adică prin măsuri care, din punct de vedere economic, apar neîndestulătoare şi şubrede, dar care se depăşesc singure în decursul mişcării şi care sînt inevitabile ca mijloc pentru revoluţionarea întregului mod de producţie.

Aceste măsuri vor fi, se-nţelege, diferite în diferitele ţări.

În ţările cele mai înaintate va fi totuşi posibilă aproape pretutindeni aplicarea următoarelor măsuri:

  1. Exproprierea proprietăţii funciare şi întrebuinţarea rentei funciare pentru acoperirea cheltuielilor de stat.
  2. Impozit cu puternic caracter progresiv.
  3. Desfiinţarea dreptului de moştenire.
  4. Confiscarea proprietăţii tuturor emigranţilor şi rebelilor.
  5. Centralizarea creditului în mîinile statului cu ajutorul unei bănci naţionale cu capital de stat şi cu monopol exclusiv.
  6. Centralizarea tuturor[5] mijloacelor de transport în mîinile statului.
  7. Sporirea numărului fabricilor de stat, a uneltelor de producţie, desţelenirea şi ameliorarea pămînturilor după un plan general.
  8. Egală obligativitate a muncii pentru toţi, organizarea de armate industriale, îndeosebi pentru agricultură.
  9. Îmbinarea muncii agricole cu cea industrială, măsuri avînd ca scop înlăturarea treptată a opoziţiei[6] dintre sat şi oraş.
  10. Învăţămînt public gratuit pentru toţi copiii. Interzicerea muncii în fabrici a copiilor, în actuala ei formă. Îmbinarea educaţiei cu producţia materială.”

Pentru cei fluenti in limba engleza, recomand de asemenea The Anticapitalistic mentality, Ludwig von Mises, 1956, ca sa intelegeti praxeologic, psihocomportamental, mentalitatea anticapitalista si de ce este si va ramane falimentara si gresita.

Nu in ultimul rand, recomand un articolas relevant, semnat Alexandru Hancu si intitulat Bibliografia bunului simt:

http://www.kmkz.ro/opinii/editorial/bibliografia-bunului-simt/

Data viitoare aflam din aceeasi sursa de “viitor minunat” – si iata cat a fost si a ramas de minunat – ce este socialismul. Pe data viitoare asadar 🙂

Avertisment: Nimeni nu va va informa asupra acestor realitati, corect si cu bun simt, la televizorul romanesc. Din pacate, nici in presa de larga circulatie sau pe blogurile la moda. Din nefericire, nici macar la Academia de Studii Economice Bucuresti. Acolo ramanem pe linia „viitorului minunat comunist”, cu variatiile postmoderne de rigoare, progresiste si social-democrate. Multumim lui Iliescu Ion si epigonilor: pe moment au invins, a ramas tara lor. Vreti altfel? Puneti mana pe carte si pe surse serioase de informare si dati-le peste nas inclusiv „tovarasilor” profesori universitari. Adica recuperati bunul simt si contactul cu realitatea. „Viitor minunat” altfel nu se poate.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: