Ioana Hincu

Celor derutați de pendularea amicilor „de dreapta” către Stânga

In Dubii on februarie 7, 2019 at 7:44 pm

„În ambianța ideologică actuală, cum te poate convinge un om de dreapta că nu e de extremă dreaptă? Într-un singur fel: anunțându-te că votează cu stânga. 🙂” Andrei Vieru

Sper ca prin această citare să nu provoc dlui Vieru cine știe ce nou ambuteiaj cu „standardele comunității” Facebook – data trecută, de la ideile „extremiste” despre reducerea birocrației i s-a tras o lungă suspendare a contului personal, respectiv:
https://ihincu.wordpress.com/2019/01/06/ah-birocratia-sora-cu-idiocratia/

Totuși, nu mă pot abține, mai ales că o doamnă șugubeață și bună observatoare întreabă:

„Acum, în contextul a ceea ce văd eu pe fb, aș întreba care stângă, veche sau nouă? 😀(De altfel, toți termenii aceștia, stânga dreapta, cu toate variantele/nuanțele în care apar, au ajuns instrumente de derută și manipulare.)”

Recomandarea mea ar fi următoarea:

Nu contează care stângă, dragă doamnă și dragi prieteni derutați. Orice stângă e bună, fiind semn de “moderatie”, și vă va scăpa de eticheta de “extremist”, “fascist”, “radical”, “nazist”. Chiar și opțiunea socialistă sau comunistă pe stil vechi (marxism clasic), pentru că, nu-i așa, ele au eșuat pentru că n-au fost bine aplicate, deci merită reluate altfel, cu moderație.

Cu toate acestea, mult mai de bon ton ar fi să optați pentru Noua Stangā – eu tot comuniști le spun, pentru că au aceleași apucături, metode și aspirații totalitare – deoarece varianta nouă (marxism cultural) este percepută ca fiind mai cu ștaif intelectual și umanist/umanitarian. „Comunist” sau „socialist” sună prost din cauza precedentelor eșecuri; „progresist”, „democrat”, „crestin-democrat” sau “liberal” sună infinit mai nobil, oricât de contrafactual ar fi – respectiv regresist, antidemocrat, anticrestin sau antiliberal.

Și sigur că etichetele sunt derutante, iar în actuala ambianță ideologică sunt deliberat instrumentate derutant câtă vreme nu corespund cu conținutul. Pentru că bunul propagandist știe că până ajunge omul la conținut, până-l gustă, până-l testează, până-l înțelege, durează. Știți, e ca la supermarket: cum să nu fii derutat când pe borcan scrie mare ZAHĂR și înăuntru e măcar sare amară, dacă nu șoricioaică? Așa și cu dreapta de stânga.

Nota bene: cea mai mare găselniță a Diavolului este să-i convingă pe oameni că nu există. De exemplu că nu există diferențe intre dreapta și stânga politică, și că acum am trăi într-o era postideologică – eufemism pentru „postcerebrală”. Între timp, până desăvârșește găselnița, specialitatea colegului e să se deghizeze agreabil în mare umanist, tot numai iubire de oameni, la fel ca lupul in introducere politicoasa la Scufita Rosie.

lupul si scufita rosie

Nu știu de unde și de când prejudecata asta că Satana și Sătăneii lui ar trebui să fie întotdeauna respingători, negri și urâți … Fiți serioși. Pot fi, și deseori chiar sunt, mai agreabili decât concurența, sărmana. Până când nu mai sunt – dar atunci e deja prea târziu pentru cei pe care i-au sedus.

Personal mi-am asumat demult riscul etichetărilor aberante – pe care am invatat cum sa le demantelez pe loc, eventual cu umor. Pentru că știu că, dacă ești autentic și consecvent, eticheta n-are efect decât pe termen scurt și la cine nu contează, fiind structural stricat, deci pierdut. Pe termen mediu și lung conținutul contează. Adică adevărul, care are prostul obicei de a ieși finalmente la suprafață, oricât încearcă alții să-l îngroape. De aceea libertatea de exprimare rămâne esențială: de clarificare. De aceea încearcă Stânga, în strânsă colaborare cu impostorii autoetichetati „de dreapta”, s-o îngroape: pentru că știe că e singura ei șansă.

Reminder: Diavolul este un mare si agreabil umanist (va explica pe linkul final,  exceptional, scenaristul Tony Gilroy in colaborare cu Al Pacino, in monologul personajului John Milton din Devil’s Advocate; mai demult a explicat si tizul personajului si sursa de inspiratie a scenariului, poetul englez John Milton, in poemul  Paradisul pierdut, sec 17). Plus, este maestru international in comunicare, marketing si etichetare:

 

 

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: