Ioana Hincu

Să înțelegem religia păcii și jihadul (IV). Terorismul musulman este fundamentat coranic

In spaime on februarie 23, 2015 at 5:49 pm

Motto nr.1:  Aduceti-va aminte cand Allah le-a revelat ingerilor: „Eu sunt cu voi” Intariti-i asadar pe cei care cred! Eu voi arunca spaima in inimile celor care nu cred! Loviti-i, deci, peste gaturi si loviti-i peste toate varfurile degetelor!” (in sensul de a-i lovi in orice fel posibil) Coran 8:12

Motto nr.2: “Membrii Organizației Conferinței Islamice reafirmă rolul istoric și civilizator al comunității credincioșilor musulmani (“ummah”) pe care Allah a facut-o cea mai bună dintre națiuni și care a daruit umanității o civilizație universală și cumpănită.” Declarația de la Cairo (1990) adoptată de reprezentanții statelor islamice grupate în Organizația Conferinței Islamice. Acelasi act prevede in  Art.19 ca“Nu poate exista crimă și astfel nici pedeapsă, decât în masura în care este prevazută de shariah.“ si in Art. 24 ca ” Toate drepturile și libertațile stipulate în această declarație sunt subordonate legii islamice shariah.”

Context:

“Islamul nu este religia si civilizatia pacii. Cu atat mai putin a respectului pentru viata, libertatea si dreptul oricarui om la cautarea propriei fericiri (parafraza Declaratia de Independenta SUA 1776). 1400 de ani de istorie musulmana, din India pana-n Balcani, ne-o arata. Mi-e teama ca ne arata in continuare. Iar faptul ca noi intoarcem capul, ne imbatam cu iluzii perdante, nu schimba cu nimic realitatea. Istoria isi vede de treaba.” Asa incepeam partea a III-a, unde prezentam cu ajutorul unor lucrari recente (impresionant documentate, semnate de autori seriosi) a) jihadul contemporan in acceptiunea conventionala b)enorma mistificare a propagandei multiculturale occidentale privind religia si cultura islamica. Detalii pe link: https://ihincu.wordpress.com/2015/01/17/sa-intelegem-religia-pacii-si-jihadul-iii-jihadul-contemporan-si-delirul-multicultural/

Pentru intelegerea corecta a celor ce urmeaza, recomand si lectura primelor doua parti – legatura indisolubila dintre textele sacre musulmane si agresiunea/expansiunea musulmana istorica si actuala, “de la Mecca la Apocalipsa”, plus teoria clasica a jihadului.

Terorism, crestinism, islam. Ce inteleg occidentalii? Nimic.

Recent am avut un schimb de replici (ocazionat de atentatele de la Paris) in care, pe sistem “lasa ca si crestinii…”, niste colegi de breasla (juristi, deci teoretic oameni educati) mi-au invocat actele de “terorism crestin”. I-am intrebat care (fiind realmente interesata sa stiu la ce se refera). S-au suparat si au inchis dialogul. Sincer, nu inteleg ce intelegeau interlocutorii prin terorism, nici prin crestinism, nici prin islam. Dar nu mare lucru, asta-i cert.

De aceea azi vorbim despre teorism si islam. Despre legatura dintre religia musulmana si terorismul musulman practicat deja la nivel global – toate continentele sunt atinse. Oferim, introductiv, cateva date si explicatii.

Fac o paranteza: apropo de “terorism crestin”, precizam ca inchizitia si crimele comise in lumea crestina in numele religiei crestine si al lui Dumnezeu au fost si raman EREZII crestine – in sensul ca ele nu sunt nici permise, nici recomandate de textele sacre crestine, respectiv de Noul Testament. Ceea ce nu se poate spune despre textele sacre musulmane, respectiv Coran si Hadith, care contin prevederi exprese (numai in Coran peste o suta de versete), catusi de putin discutabile sau rupte din context, cu privire la jihadul impotriva crestinilor, evreilor, paganilor si, in general, a necredinciosilor in islam, Mahomed si Allah. Inchid paranteza.

Carevasazica, multumita mitologiei “religiei pacii” practicate de centralele propagandei multicultural-progresiste internationale (CNN, NYTimes, BBC si gen, la care adaugam mediul academic si politic profund ideologizat progresist-multicultural), cu alte cuvinte “multumita” falsului intelectual si dezinformarii programatice globale cu privire la islam si religia musulmana, multi europeni si mai nou romani (figuri publice, intelectuali respectabili) vorbesc despre islam ca despre o lume, cultura si religie pasnica, similara cu a noastra. Mai mult, in cadrul aceleiasi mistificari programatice, se separa conceptual religia musulmana de fenomenul terorist si de jihad. O aberatie, desigur, care denota fie crasa ignoranta, fie rea intentie propagandistica.

Se impun asadar cateva clarificari conceptuale si initiatice.

Ce este terorismul. Definitie si caracteristici.

La nivel academic Schmid si Jongman, doi cercetatori de la Universitatea Leiden, Olanda (universitate de top in domeniul cercetarii, fondata in sec 16) identificau la finele anilor 80 peste 200 de definitii ale terorismului. In prezent (2013) printre cele mai cunoscute si relevante ar fi:

Bruce Hoffman: “Terrorism is ineluctably political in aims and motives, violent, or, equally important, threatens violence, designed to have far-reaching psychological repercussions beyond the immediate victim or target, conducted by an organization with an identifiable chain of command or conspiratorial cell structure (whose members wear no uniform or identifying insignia), and perpetrated by a subnational group or non-state entity.” (2006- Inside terrorism)

Alex Schmid and Albert Jongman: “Terrorism is an anxiety-inspiring method of repeated violent action, employed by (semi-)clandestine individual, group, or state actors, for idiosyncratic, criminal, or political reasons, whereby, in contrast to assassination, the direct targets of violence are not the main targets. The immediate human victims of violence are generally chosen randomly (targets of opportunity) or selectively (representative or symbolic targets) from a target population, and serve as message generators.” (1988). Political Terrorism: A New Guide to Actors, Authors, Concepts, Data Bases, Theories, and Literature.

Yonah Alexander: terrorism is “the use of violence against random civilian targets in order to intimidate or to create generalized pervasive fear for the purpose of achieving political goals.”. (1976- International Terrorism: National, Regional and Global Perspectives)

U.S. Department of State: terrorism is “premeditated, politically motivated violence perpetrated against noncombatant targets by subnational groups or clandestine state agents.” (1996- Patterns of Global Terror; 1995; Washington, D.C.: U.S. Department of State)

Sumarizand, caracteristicile general acceptate pentru ca o actiune sa poata fi calificata ca terorista sunt:

1.organizare clandestina/semiclandestina (in afara legii si autoritatii statale) insa cu scop politic; 2. ideologie si practici violente si criminale, ilegale si imorale, de natura sa inspire teroare; 3.actiuni violente si criminale exercitate impotriva necombatantilor (populatie civila), altii decat tintele reale – care sunt altele decat victima directa si raman guvernamentale si politice; 4.actiunile teroriste tintesc de fapt impotriva autoritatii statale recunoscute – guverne in sens larg- pe care doresc sa le intimideze, vulnerabilizeze si destructureze; 5. razboi asimetric, fara limite – adica fara limitele date de regulile combatului militar (asa numitele “rules of engagement” practicate de armatele regulate, statale)

 

Fenomenul terorist din perspectiva istorica si consacrarea internationala

In ce priveste evolutia istorica si consacrarea internationala a terorismului ca fenomen ilegal, de maxima periculozitate, iata cateva repere:

“In Evul mediu, in Persia secolului 11, Asasinii erau o secta religioasa care teroriza imperiul lui Saladin si care a rezistat armatelor Imperiului Otoman. Dupa cum au consemnat Chaliand si Blin (2007) in influenta lor carte, Istoria Terorismului, din Antichitate pana la Al Qaeda, asasinarea de catre Asasini a lui Nizam al-Mulk, marele vizir persan al sultanilor turci Seljuq, a fost unul din atacurile teroriste majore din istoria omenirii.

Cuvantul “asasin” se presupune ca vine de la drogul numit hașiș, pe care invatatii sustin ca adeptii al-Sabbah il consumau inainte de a comite acte de terorism in numele lui Allah. Ei se autointitulau “hașașini” (hashashins, engl.) – mancatori de hașiș.

Asasinii au ucis multi oameni, inclusiv conationali musulmani Sunni si crestini. Misiunile sinucigase erau cutumiare, iar unii cruciati erau atat de inspaimantati de Asasini, incat le plateau tribut; in schimb, Asasinii nu ii atacau.

Asasinii excelau in deghizari, camuflari si omoruri-surpriza. De aceea cuvantul asasinat a fost inventat pentru a descrie aceasta tactica.

Cea mai mare parte a Asasinilor credeau in dreptatea cauzei si practicilor lor. A ucide sau a fi ucis era vazut ca un gest pozitiv, pentru ca era facut in numele lui Allah si asigura un loc in paradis dupa moarte. Dupa cum Coranul explica “Allah a cumparat de la dreptcredinciosi sufletele si bunurile lor, in schimbul Raiului, si astfel ei lupta pe calea lui Allah, ucigand si fiind ucisi. Aceasta este o fagaduinta cu adevarat, pe care Allah a luat-o asupra lui in Tora, in Evanghelie (observati minciuna, mistificarea evangheliei crestine, nota mea) si in Coran. Si cine este mai credincios legamantului sau decat Allah? Bucurati-va, asadar, pentru negotul pe care l-ati tocmit, caci aceasta este marea izbanda” (Coran sura 9 versetul 111)

Aceasta credinta in suprema justificare si recompensa este adoptata de multi teroristi contemporani islamisti. Asasinii au avut un profund impact si in epoca moderna” – Jonathan Matusitz- Terrorism and Communication (2013); bibliografie de referinta – Sean K.Anderson and Stephen Sloan – Terrorism: Assassins to Zealots (2003); Bernard Lewis – The Assassins: A Radical Sect in Islam (1987). Gus Martin – Understanding Terrorism: Challenges, Perspectives, and Issues(2010)

Si ajungem in secolul 20. Atunci “terorismul a devenit o problema pe agenda internationala in 1934, cand Liga Natiunilor a facut primul pas important pentru scoaterea in afara legii si sanctionarea aspra a terorismului[…]

Terorismul a inceput sa tina titlurile presei internationale in anii ‘70 si a atins apogeul la mijlocul anilor ’80. Din 1975 pana in 1984, media atacurilor teroriste raportate a crescut de la 10 pe saptamana la aproape 10 pe  zi.

In 1985, Jenkins observa ca 10% din tarile lumii inregistrau 60% din atacurile teroriste la nivel mondial.

 Li and Schaub (2004) au examinat incidentele teroriste la nivel international din 112 tari, in perioada 1975-1997. Ei au descoperit ca Orientul Mijlociu are procentul cel mai ridicat de incidente teroriste. Europa se afla pe locul al doilea. Africa, Asia si Americile experimentau un procent considerabil mai redus de atacuri teroriste[…].

Peste 80% din teroristii arestati in Europa si SUA sunt membri ai diasporei musulmane, in general a doua, a treia generatie de emigranti. […]

Pe 11 septembrie 2001, America a experimentat cel mai grav atac terorist pe teritoriul sau, comis de Al Qaeda (“The Base”). In acea zi fatidica, Al Qaeda a ucis mai multi oameni decat IRA (Armata Republicana Irlandeza) in 35 de ani.

Conform unui sondaj Gallup din 2006 desfasurat pe un esantion de 50.000 de intervievati din diverse tari, 7% din cele 1,3 miliarde de musulmani din lume – adica 90 milioane de oameni – considera atacurile 9/11 “complet justificate”.

Curentul Razboi Global impotriva Terorii (Global War on Terror, GWOT), initiat de presedintele George W. Bush, este cea mai cuprinzatoare campanie contra-terorista din istorie si batalia cea mai importanta de la caderea Zidului Berlinului (1989).

De atunci, numarul atacurilor teroriste la nivel mondial a crescut semnificativ. Bunaoara, numai din 2001 pana in 2005, numarul lor a crescut de la 1732 la 2995. Un an mai tarziu, numarul a crescut la 6659.” Jonathan Matusitz – Terrorism and Communication (2013)

Statisticile corporatiei RAND

“Corporatia RAND, o institutie nonprofit cu sediul in California care studiaza politici globale, este lider in materie de studii privind terorismul si contra-terorismul incepand cu anii ’70. RAND, care inseamna Research ANd Development (Cercetare si Dezvoltare), este considerata pe scara larga ca fiind etalonul informatiei privind terorismul international si domestic.

Conform bazei de date RAND privind incidentele teroriste la nivel global, numarul mortilor rezultate din atacuri teroriste in Europa si America de Nord intre 2000 si 2010 a fost de 4873.

Dintre acesti 4873 de oameni ucisi, 4703 au fost victime ale atacurilor comise de teroristi musulmani. Adica peste 96%.

La o analiza aprofundata, in Statele Unite, 3000 de oameni au fost ucisi de teroristi musulmani; in Rusia si Europa de Est, numarul mortilor a fost de 1452; in Europa de Vest, numarul a fost de 251. Numai 170 de victime ale terorismului in SUA, Rusia, Europa de Est si Europa de Vest nu au fost datorate atacurilor teroriste musulmane.

Chiar daca eliminam din statistici infamul atac din 11 septembrie 2001, procentul victimelor terorii islamiste ramane 90%.

Prin comparatie, RAND raporteaza ca, in aceeasi perioada (2000-2010), numai atacurile din Madrid (executate pe 11 martie 2004, de o celula terorista inspirata de Al Qaeda) au cauzat de trei ori mai multe pierderi de vieti omenesti decat toate atacurile IRA, ETA, ale separatistilor corsicani, extremistilor nationalisti si ale tuturor celorlalti teroristi non-musulmani din Europa la un loc (RAND data base of Worldwide Terrorism Incidents, 2011).” Jonathan Mautistz – Terrorism and Communication, 2013.

Precizez ca materialele citate nu includ fenomenul Siria – ISIS si evolutiile politice, ideologice, religioase, crimele in masa impotriva crestinilor, nemusulmanilor si populatiei civile din zona, subsecvente retragerii trupelor americane din Iraq. Nu cuprind nici evolutiile ulterioare „Primaverii Arabe”. Aceste fenomene sunt de data mai recenta, in plina expansiune si desfasurare.

Eh, cum e? Pasnica religie, cultura si civilizatie, nu-i asa? Pe date si fapte. Mai ales prin comparatie cu cea occidentala, crestina (da, crestina in valori si normele pe care se fundamenteaza, alea care garanteaza inclusiv libertatea de a fi ateu sau agnostic). Si cand ma gandesc ca abia am inceput… Va las sa reflectati in liniste si “pace”. Pe data viitoare.

Mai multe argumente (de text si faptice) pentru orientarea in materie gasiti in celelalte parti:

Partea I Iluzii, matre, minciuni, corectitudini politice

Să înțelegem religia păcii și jihadul (I)

Partea a II-a De la Mecca la Apocalipsa. Jihadul clasic

Să înțelegem religia păcii și jihadul (II). De la Mecca la Apocalipsă. Jihadul clasic.

Partea a III-a Jihadul contemporan si delirul multicultural

https://ihincu.wordpress.com/2015/01/17/sa-intelegem-religia-pacii-si-jihadul-iii-jihadul-contemporan-si-delirul-multicultural/ 

Partea a V-a Incorect politic, despre terorism si religie

Să înțelegem religia păcii și jihadul (V) Incorect politic, despre terorism și religie

Partea a VI-a Profetul razboinic

Să înțelegem religia păcii și jihadul (VI) Profetul războinic

Partea a VII-a Profetul si teroarea. Patru istorii musulmane

Să înțelegem religia păcii și jihadul (VII). Profetul și Teroarea. Patru istorii musulmane

 

Recomand de asemenea sa urmariti cele doua (scurte) videoclipuri (cateva minute). In primul, un jurnalist egiptean (cunoscut si curajos), Ibrahim Issa, spune ca e o mistificare, o minciuna, sa pretinzi ca ISIS (Statul Islamic) nu are legatura cu islamul si cultura lui religioasa. Al doilea – imnul ISIS cu versuri traduse in limba engleza – confirma intocmai aceste afirmatii: imnul  (simbol si motivational) urmeaza intocmai conceptia jihadista si islamista fundamentata coranic (nu doar pe versetul 9:111), clasic sau contemporan

  1. […] In episodul precedent, am oferit cateva notiuni elementare si informatii istorice despre fenomenul terorist, fenomen existent inca din antichitate, insa cu o dinamica pe cat de speciala, pe atat de nefericita in epoca contemporana: https://ihincu.wordpress.com/2015/02/23/sa-intelegem-religia-pacii-si-jihadul-iv-terorismul-musulman… […]

    Apreciază

  2. […] Sursă: Să înțelegem religia păcii și jihadul (IV). Terorismul musulman este fundamentat coranic | Dubi… […]

    Apreciază

  3. […] Partea a IV-a Terorismul musulman este fundamentat coranic […]

    Apreciază

  4. […] 1.Islamofob/islamofobie. In dictionarul noii Corectitudini Politice, aceasta este acuzatia adusa public tuturor celor care spun adevaruri incomode (dar irefutabile) despre islam (aproape toti cei citati mai sus). Adevaruri ca, de exemplu: https://ihincu.wordpress.com/2015/02/23/sa-intelegem-religia-pacii-si-jihadul-iv-terorismul-musulman… […]

    Apreciază

Lasă un comentariu